Önkormányzati Hivatali Portál

Határtalanul!

Zalalövői iskolások muravidéki kalandozásai

2015. május 21-23.

A Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 7. évfolyamos diákjai a HATÁRTALANUL! program keretében 2015. májusában háromnapos tanulmányi kiránduláson vettek részt Szlovénia és Horvátország magyar lakta területén. A résztvevők egy igazán tartalmas és mozgalmas utat tudhatnak maguk mögött, melynek során felfedezhették Muravidék és a Muraköz kulturális és történelmi emlékeit, nevezetességeit.

Május 21-én indult a csapat Zalalövőről. Alsólendvára érkezve ellátogattunk a Bánffy Központba, a muravidéki magyarság jelentős kulturális intézményébe. A kávéház vendégeinek egy szép zalai népdalcsokorral kedveskedtünk. Ezután Dobronakon a Kétnyelvű Általános Iskola diákjainak mindennapjaiba nyertünk betekintést. Az igazgatónő rövid tájékoztatást nyújtott az iskola életéről, majd körbevezetett bennünket az épületben. Mi képek segítségével ismertettük iskolánk életét, majd népdalokkal, néptánccal mutatkoztunk be a diákoknak. Ajándékba könyveket vittünk, bővítve az iskola magyar nyelvű könyvállományát. Átlépve a határt a varasdi majd a csáktornyai várat tekintettük meg. Koszorút helyeztünk el Zrínyi Miklós emlékoszlopánál.

Az Alsólendvai várat, majd a Makovecz Imre által tervezett különleges szépségű kultúrházat is megtekintettük. Ezután a Szent Katalin római katolikus templomba látogattunk. A himnuszt énekelve tisztelegtünk és koszorút helyeztünk el Szent István szobránál, valamint Széchenyi István és Kossuth Lajos emléktáblájánál. A késő délutáni órákban indultunk kirándulni, Lendva és környékére, a szép kilátást nyújtó dombon lévő Szentháromság kápolnába, ahol megtekintettük Hadik Miklós múmiáját.

Muraszombaton a Szapáryak várkastélyában lévő múzeumot néztük meg, majd a várpark egzotikus fái között rövid sétát tettünk. Következő megállónk a Bakonaki-tó volt, ahol gyönyörködhettünk a szép, érintetlen környezetben. Felkerestük a tiszta vizű forrást és a Szent Vid kápolnát. Hazafelé indulva Bántornyán a templomot és a Szent László legendát bemutató freskókat tekintettük meg, majd Radamosra látogattunk az erdőben álló Mária-fa búcsújáró kegyhelyre. Zsitkócon Deák Ferenc emléktáblájánál kiselőadással tisztelegtünk.

Az esős időjárás ellenére minden tervezett programot sikerült megvalósítanunk. Nagyon jól éreztük magunkat, örülünk a lehetőségnek.