Szervezeti egységek
Közös Önkormányzati Hivatal egységei és feladatai
Titkárság
- A titkárság engedélyezett létszáma: 4 fő
 - polgármester és a jegyző ügyviteli feladatainak ellátása,
 - vezetők munkájához szükséges előkészítő feladatok elvégzése,
 - képviselő – testületek, bizottságok jegyzőkönyveinek vezetése, elkészítése,
 - testületi ülések előkészítéséhez szükséges adminisztrációs munkák elvégzése, meghívók kiküldése,
 - rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetése, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése – ügyintézőktől jelentés bekérése,
 - közszolgálati nyilvántartás – ún. KÖZIGTAD – vezetése,
 - apparátusi értekezlet jegyzőkönyveinek vezetése,
 - heti vezetői értekezletről feljegyzés készítése,
 - a köztisztviselők, valamint a polgármesterek és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendők,
 - köztisztviselők munkájának értékelése, minősítése,
 - honvédelemmel, polgári védelemmel kapcsolatos feladatok,
 - idegenforgalmi ügyek,
 - önkormányzati rendezvények tartásának megszervezése, lebonyolítása,
 - közreműködés az oktatási törvény alapján előírt ellenőrzésekben,
 - egészségügyi ellátás működésével kapcsolatos feladatok, szerződések előkészítése,
 - közbeszerzési eljárásokban közreműködés,
 - munkajogi szabályzatok készítése (közszolgálati, közalkalmazotti, munkatörvénykönyve alapján).
 
Településüzemeltetési Osztály
- adó- és értékbizonyítvány kiállítása,
 - ingatlan vagyonkataszter vezetése /Zalalövő, Csöde, Keménfa/,
 - vadkár ügyek bonyolítása,
 - birtokvédelmi ügyek intézése, helyszíni egyeztetések végzése,
 - mezőgazdasági ingatlanok gondozásának ellenőrzése, szükséges intézkedések megtétele,
 - környezetvédelmi feladatok, ellenőrzések, részvétel a hulladékgazdálkodási pl. ISPA keretében szervezett hulladékudvar, hulladékgyűjtő szigetek működésével kapcsolatos hivatali tennivalókban,
 - Ipari park működésével, földterületek biztosításával kapcsolatos feladatok,
 - önkormányzati ingatlanok elidegenítésével kapcsolatos előkészítő, végrehajtó feladatok /tulajdoni lapok beszerzése, stb./,
 - állategészségügyi feladatok /pl. eboltás/, állatok tartásával kapcsolatos ügyek intézése, ellenőrzések, nyilvántartások vezetése, ebtartás szabályainak ellenőrzése, felszólítások kiadása/,
 - közlekedési-, környezetvédelmi, köztisztasági ügyek,
 - mezőgazdasági ingatlanokkal kapcsolatos adásvételi ajánlatok kifüggesztése és egyéb hivatali teendők elvégzése,
 - településfejlesztési-rendezési feladatokban közreműködés, előkészítés,
 - önkormányzati beruházások előkészítésében, lebonyolításában közreműködés,
 - karbantartó dolgozók irányítása, felügyelete, munkájukhoz szükséges anyagok, eszközök nyilvántartásának vezetése,
 - helyiséggazdálkodás,
 - Borostyán tó és szabadidőközpont üzemeltetése,
 - önkormányzati épületek állagmegóvása,
 - közművek létesítésével, fejlesztésével kapcsolatos feladatok,
 - vízi közművek működtetése,
 - vízgazdálkodási jogkör,
 - önkormányzati zöldterületek gondozásának biztosítása,
 - önkormányzat épületeiben lévő gázkazánok működésének figyelemmel kísérése, karbantartások elvégeztetése,
 - önkormányzati utak ellenőrzése, karbantartása,
 - önkormányzati temetők működtetése, temetőkataszter folyamatos vezetése, sírhelyek kijelölése,
 - intézményvezetőkkel kapcsolattartás,
 - közfoglalkoztatottak (közérdekű munkát végzők) irányítása, felügyelete, feladatok kiadása, munkaköri leírások elkészítése számukra,
 - önkormányzat tulajdonában lévő TOYOTA, és FORD TRANSIT kisbuszok, traktor, kistraktor üzemelésével, üzemanyag elszámolásával kapcsolatos feladatok,
 - belvíz elvezetési feladatok,
 - közterületek használatának engedélyezésében közreműködés, dokumentumok elkészítése, ellenőrzés,
 - hivatali, önkormányzati foglalkoztatottakkal kapcsolatos egyeztetések – dolgozók foglalkozás-egészségügyi feladatainak ellátása, dokumentumok nyilvántartása,
 - birtokvédelmi ügyek intézése.
 
- népesség-nyilvántartás, lakcím ügyintézés,
 - anyakönyvi ügyek,
 - szociálpolitikai feladatok – átmeneti segélyezés, temetési segély, ápolási díj, rendszeres szociális segély, közgyógyellátás, aktív korúak – munkanélküliek – ellátásával kapcsolatos feladatok, újszülött gyermekek támogatása,
 - falu- és tanyagondnoki szolgáltatás igazgatási feladatai, működési engedélyek kiadása, ellenőrzés,
 - hadigondozás,
 - működési engedélyek /üzletek, vendéglátóhelyek, szociális és egyéb/ kiadása, üzemeltetési engedélyek, egyéb kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos bejelentések intézése,
 - gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok /rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény/,
 - jegyzői gyámhatósági hatáskörbe lévő feladatok,
 - lakás-helyiséggazdálkodás,
 - oktatási törvényből eredő feladatok, ellenőrzések, intézkedési tervek, feladattervek, gyermekek adatainak, létszámának közlése,
 - közművelődési feladatok,
 - statisztikai jelentések készítése /hatósági, szociális, gyámügyi, stb./,
 - képviselő - testületek hatáskörébe tartozó egyedi hatósági ügyek, előterjesztések, illetve a meghozott döntések alapján határozatok elkészítése,
 - hagyatéki leltár felvétele, továbbítása,
 - szálláshelyekkel kapcsolatos feladatok,
 - jövedelemigazolások készítése szociális ellátásokhoz,
 - környezet-tanulmány készítése külső szervek megkeresésére,
 - Polgári Törvénykönyvből eredő feladatok,
 - Telephely bejelentés és engedélyezéssel kapcsolatos feladatok.
 
Pénzügyi Osztály
Az osztály, adó és gazdálkodási megosztásban látja el feladatait.
Adócsoport
- ellátja a gépjárműadó, iparűzési adó, magánszemélyek kommunális adója, idegenforgalmi adó, termőföld bérbeadásából származó jövedelem alapján fizetendő adó, talajterhelési díj előírásával, könyvelésével, beszedésével, stb. kapcsolatos feladatokat,
 - intézkedik a köztartozások beszedéséről, behajtásukat ellátja, megteszi a szükséges végrehajtási intézkedéseket.
 
Gazdálkodási Csoport
- előkészíti Zalalövő, Csöde, Keménfa Képviselő testületeinek, a Napköziotthonos Óvoda, a „Salla” Művelődési Központ és Könyvtár, a háziorvosi ellátás, gyermekorvosi ellátás, védőnői szolgálat, a falu- és tanyagondnoki tevékenység pénzügyi-igazgatási feladatait, döntési hatáskörökbe tartozó tervezeteket /költségvetés, stb./ előterjesztéseket,
 - közreműködik a költségvetés végrehajtásában
 - kapcsolatot tart az önkormányzati intézmények vezetőivel,
 - az intézményeknek az önkormányzat által biztosított pénzügyi keretről folyamatosan tájékoztatást ad,
 - közreműködik az intézmények és a hivatal folyamatos működése érdekében,
 - elvégzi az önkormányzatok és az önállóan működő költségvetési szervek működtetésével kapcsolatos gazdálkodási feladatokat /könyvelést, pénzügyi jelentést, beszámolókat, adatokat szolgáltat az Államkincstár, és a Minisztérium felé/,
 - /részletes feladatait az ügyrend szabályozza/.